مقالات بهائیت

مقالات بهائیت (2103)

دوشنبه, 07 اسفند 1396 ساعت 09:53

جنون جناب باب در تعیین جایگاه آثار هجو خود !

نوشته شده توسط

کوتاه خواندنی :

بهائیت در ایران : علی‌محمد شیرازی پیشوای مسلک بابیت و بهائیت، بارها به پوچی و هیچی آثارش در مقابل آموزه‌های اهل‌بیت (علیهم السلام) اعتراف کرده است. اما در همین حال، وی در اظهاراتی کاملاً متناقض، نوشته‌جات سرتاپا غلط خود را بالاتر از کتاب آسمانی قرآن می‌دانست. با این حال می‌توان این پیشوای بابیت و بهائیت را مصداق بارز شخصی سودازده و دوقطبی دانست.

یکشنبه, 06 اسفند 1396 ساعت 09:02

تنها معجزه مدعی دروغین علم‌ستیزی بود !

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : علی‌محمد شیرازی که خود را ناسخ اسلام می‌دانست، نوشته‌جاتش را به عنوان تنها معجزه و دلیل حقانیتش معرفی می‌نمود؛ همچنان که مدعی بود: «مَن استدلَ بِغیر کتاب الله و آیات البَیان و عَجزَ الکل عَن الإتیان بِمثلِها فَلا دَلیلَ لَهُ و مَن یروی معجزةً بِغَیرها فَلا حُجةَ لَه... [1]؛ هرکس به غیر از کتاب خدا و آیات بیان که همه از آوردن آن ناتوان‌اند استدلال کند، دلیلی برایش وجود ندارد و هرکس معجزه‌ای غیر از آیات بیان (برای من) قائل شود، حجتی ندارد. به غیر از آیات به چیزی استدلال نکنید؛ پس هرکس که به آیات استدلال نمی‌کند، دانشی ندارد».

یکشنبه, 06 اسفند 1396 ساعت 09:00

خاندان باب و تجارت جهانی تریاک (2)

نوشته شده توسط

پژوهشی در تبار و خاندان میرزا علی محمد شیرازی (باب)

بازنشر اسفند 96

نوشته ای از عبدالله شهبازی 
خاندان مادری باب

بابیان درباره خاندان پدری باب، جز انتساب به سیادت، سخن نمی‌گویند. معلوم است که مهم نبودند و در زندگی باب اثر نداشتند. به هر روی، درباره آن‌ها چیز زیادی نمی‌دانیم. پدر باب، میرزا محمدرضا بزاز شیرازی، که حرفه‌اش بزازی (پارچه‌فروشی) بود، زمانی که باب 9 ساله بود درگذشت و دایی دومش، میرزا سید علی، سرپرستی باب و مادرش را به عهده گرفت. [23]

کوتاه و خواندنی :

بهائیت در ایران : مشایخ شیخیه دچار تناقض‌گویی فراوان در مسائل اعتقادی و البته اختراعی خود شده‌اند. در خصوص نسبت میان رکن رابع و ناطق واحد در جایی به گونه‌ای سخن می‌گویند که برداشت می‌شود رکن رابع عمومیت دارد و ناطق واحد فرع آن آموزه می‌باشد و در جایی به گونه‌ای سخن می‌گویند که برداشت می‌شود بین رکن رابع و ناطق واحد نسبت تساوی برقرار است.

 

شنبه, 05 اسفند 1396 ساعت 09:13

جایگاه عقل در بهائیت از نظر رهبران فرقه؟!

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : عبدالبهاء با کپی‌برداری از ادیان الهی و الگوگیری از اندیشکده‌های غربی و تلفیق آن‌ها با یکدیگر، تعالیمی از نظر خود بدیع ارائه داده است و البته آن‌ها را به پدر خود منتسب کرد. یکی از این تعالیم، مسئله‌ی لزوم مطابقت دین با علم و عقل است. این در حالیست که نه تنها این آموزه ابداع پیامبرخوانده‌ی بهائیت نبوده؛ بلکه او اصلاً چنین آموزه‌ای را باور نداشته است.

جمعه, 04 اسفند 1396 ساعت 08:49

از شکار فقرا تا ترویج آزادی‌!

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : فرقه سازی در میان ابزارهای استعمار برای تحقق اهداف از چه جایگاهی برخوردار است و چقدر روی آن حساب می شود؟

جمعه, 04 اسفند 1396 ساعت 08:37

خاندان باب و تجارت جهانی تریاک (1)

نوشته شده توسط

پژوهشی در تبار و خاندان میرزا علی محمد شیرازی (باب)

بازنشر اسفند 96

نوشته ای از عبدالله شهبازی 
پیشگفتار

در بررسی تاریخ بابی‌گری اوّلیه سه عامل مورد غفلت قرار گرفته است:
اوّل، تأثیر شیراز و بوشهر، به عنوان دروازه تجاری ایران با امپراتوری بریتانیا و جهان غرب، در تکوین شخصیت باب جوان؛

چهارشنبه, 02 اسفند 1396 ساعت 13:01

حکومت معنوی سید باب

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : ائمه ی اطهار علیهم السلام برای جلوگیری از گمراهی پیروان خود علائم و صفات بسیار از حضرت ولی عصر علیه السلام و  از ظهور او را در اختیار ما گذاشتند، یکی از آثار و علائم و صفات حضرت ولی عصر علیه السلام حکومت و سلطنت و قدرت آن حضرت است، و این معنی از روایات کثیره و بلکه از اغلب احادیث مربوطه استفاده می شود، و از اینجاست که آیه ی شریفه (لیستخلفنهم فی الارض کما استخلف الذین من فبلهم و لیمکنن لهم دینهم الذی ارتضی لهم) و آیه (و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین) و آیه (والله متم نوره و لو کره الکافرون) را به موجب احادیث وارده معتبره، تاویل به قیام و ظهور آن حضرت کرده اند.

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی