مقالات بهائیت

مقالات بهائیت (2162)

چهارشنبه, 29 فروردين 1397 ساعت 08:38

انحرافی که از خواب شیخ بنیان نهاده شد

نوشته شده توسط

بهائیت درایران : مکتب شیخیه (کشفیه - پایین سری) در اوایل قرن 13 ه .ق به وسیله احمد بن زین الدین معروف به «شیخ احمد احسایی » (1166- 1241 ق) پدید آمد. مکتبی که نه تنها خود دستخوش تحولات زیاد گردید; بلکه باعث به وجود آمدن تحولات بسیار دینی و اجتماعی و حتی نظامی در کشور ایران شد و بذر بابیت و بهائیت پاشیده گردیدشیخ احمد احسایی، گرچه در حوزه های علوم دینی حضور داشت; اما کمتر به درس اساتید حاضر می شد و مدعی بود که در فراگیری علوم، شاگرد کسی نبوده و تنها آنچه را می داند از راه خواب به دست آورده است. شاگردان او نیز این ادعا را درباره استاد خود تصدیق می کردند. (1)

سه شنبه, 28 فروردين 1397 ساعت 09:35

ادعائی دروغین از یک مدعی دروغین ؟!

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : یکی از دلایلی که نویسندگان بهائی بر حقانیت علی‌محمد شیرازی مطرح می‌کنند، آنست که (به اصطلاح) آیات کتاب بیان، خود سندی بر مشروعیت بابیت است. اما به راستی علی‌محمد شیرازی، با آن‌که حتی به اعتراف خود و نویسندگان بابی و بهائی درس خوانده بود؛ نوشته‌جات به ظاهر الهی‌اش، تا حدی پیش پا افتاده بود، که ساختگی بودن آنان بر همگان آشکار شد.

سه شنبه, 28 فروردين 1397 ساعت 09:34

ابزاری برای تمام فصول ؟!

نوشته شده توسط

کوتاه خواندنی :

بهائیت در ایران : فرقه‌ی بهائیت با داشتن تعالیمی نظیر ممنوعیت جهاد و دفاع از وطن (1)، ممنوعیت دخالت در سیاست (2) و ترویج بی‌وطنی(3) از ابتدا تا کنون به عنوان سلاح جنگ نرم برای درهم شکستن مقاومت ملّت‌های مورد تجاوز به کار گرفته شده است.

دوشنبه, 27 فروردين 1397 ساعت 09:09

نکته : بی سوادی و توقیع !!!

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : در تاریخ بابیت آمده ، محمّد بیک چاپارچی به همراه سوارانی که مأمور آوردن علی شیرازی مدّعی بابیت از اصفهان به طرف تهران بود، در آخرین روز از سال 1225 شمسی وارد کاشان شد. طبق نقل تاریخ فرقه ضاله بهائیت، میرزا جانی کاشانی که به وسیله ملاحسین بشرویه ای به باب ایمان آورده و بابی شده بود، از محمّد بیک درخواست نمود تا شب عید نوروز سال 1226 شمسی علی محمد شیرازی را در منزل خویش میهمان نماید.

یکشنبه, 26 فروردين 1397 ساعت 09:37

نگاهی به انتخابات بیت العدل ، انتخاب یا انتصاب ؟

نوشته شده توسط

باز نشر فروردین 97

 

بهائیت درایران : انتخابات منظّم 9 عضو بیت العدل هر 5 سال یکبار در یک کنوانسیون بین المللی در حیفا برگزار می گردد. این گزارش نگاهی دارد به انتصابات انجام گرفته و تغییرات آن تا سا سال 2008 ، ملاحظه خواهید فرمود که انتخابات بیت العدل  همانند سایر امور در این مرکز تشکیلات بهائیت یک لایه پنهان دارد . که در این لایه پنهان بجای انتخاب افراد بصورت گزینشی انتصاب میگردند . آخرین انتخابات در سال 2008 برگزار شد. با انتخابات 2008 طبق اسناد و سوابق  10 بار انتخابات بیت العدل انجام شده است (63، 68، 73، 83، 88، 93، 2003 و 2008). تعداد 5 انتخابات میان دوره ای نیز در 1982، 1987، 2000، 2005 و 2010 برگزار شده است.

شنبه, 25 فروردين 1397 ساعت 10:46

بیت العدل و آنچه در جهان پیرامون آن در حال وقوع است

نوشته شده توسط

ساختمانهای اداری و کتابخانه بیت العدل

 

ساختمانهای اداری و کتابخانه بیت العدل

محل دفن (ادعائی بهائیت) باقیمانده از جسد باب

محل دفن بهاء الله 

بهائیت در ایران : در جوامعی که تعدادی  بهائی هر چند اندک در آن زندگی میکنند . مدیریت این جامعه هر چند محدود ،  با شکلی که در آموزه های بهائی آمده  و توسط تشکیلات مرکزی آن با عنوان بیت العدل اعلام شده با ترکیبی به اصطلاح از نمایندگان مناطق مختلف آن کشور است که این نماینده گان هر پنج سال هیئت 9 نفره بیت العدل را انتخاب مینمایند با توجه به نزدیکی به این انتخابات ( اردیبهشت سالجاری ) نظری کوتاه داریم به تشکیلات بیت العدل که البته بر خلاف ظاهر زیبای آن اطلاعات شفافی از نحوه عمل و مناسبات درونی آن تا بحال منتشر نشده است .

شنبه, 25 فروردين 1397 ساعت 09:07

شیخیه احقاقیه

نوشته شده توسط

کوتاه وخواندنی :

بهائیت در ایران : همانطور که میدانید زیر ساخت  اعتقادی فرقه بهائیت تفکر شیخ احمد احسائی بود .که جناب شیخ کاظم رشتی بعد از فوت او این نگاه انحرافی او را ترویج نمود بعد از وفات رشتی، پیروان او به چند انشعاب رسیدند عده‌ای از شیخیه جانشینی ملامحمدباقر اسکویی را پذیرفتند و به وی گرویدند. او رقیب حاج محمد کریمخان بود. پس از وی فرزندش میرزا موسی احقاقی به مرجعیت شیخیه‌ی احقاقیه رسید و به سبب نام وی، پیروان آن را احقاقی می‌نامند. عدم اعتقاد به رکن رابع و جواز اجتهاد و تقلید از جمله اختلاف‌های این گروه با شیخیه‌ی کریمخانیه است.

چهارشنبه, 22 فروردين 1397 ساعت 09:18

مظلوم‌نمایی ابزاری برای بهائیت !

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : از همان سالهای اولیه پیدایش جریان انحرافی و ضاله بهائیت ابزاری با عنوان مظلوم نمائی در بهائیت مورد استفاده بوده است . به حرکت علی محمد باب و رفتار او در همان سالهای اولیه ادعای بابیتش دقت کنید . رفتاری با پیش زمینه هائی از مظلومیت در حرکات او مشاهده خواهید کرد . نمونه آنرا میتوان از توبه های چند باره او مشاهده کرد . او بعد از اولین ادعا در حضور علما توبه کرد و با لعنت فرستادن به کسانی که که را باب نامیدند اظهار توبه نمود در همین رفتار او هم نوعی مظلومیت وجود داشت . بنابر اهمیت این ابقزار بود که جناب بهاءالله هم بعد از علی محمد این ابزار را مناسب توسعه به اصطلاح امرز دانست و بیان کرد " هر چه مظلومتر بمانید بهتر است "

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی