مقالات بهائیت

مقالات بهائیت (2444)

چهارشنبه, 21 فروردين 1398 06:43

بهائیت و ادعائی طنز گونه

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران:  مبلّغان بهائی در تبلیغات خود سعی بر آن دارند تا علت مقابله‌ی علمای شیعه با بهائیت را تجددخواهی این فرقه معرفی کنند .معنا ومفهوم این نگاه این است که علمای شیعه با هر گونه تجدد  و پیشرفت مخالفند . یک پاسخ قاطع به این نگاه جوامع مسلمان امروز در دنیا میباشد . چگونه میشود مخالف تجدد بود ودر سراسر دنیا نفوذ داشت . شما کمتر کشوری را یافت میکنید که مسلماناندر آنحضور نداشته باشند . اگر ایننفوذ ایجاد شده میباید عنصر تجدد همدر آندیده میشده است . اما از منظر اینکه آیا بهائیت آورده‌ی جدیدی از خود داشته یا اینکه تمامی تعالیم، احکام و شعارهایش تقلیدی از سایر ادیان و مکاتب فکری است، نگاهی به تعالیم واحکاماین فرقه کاملا روشنمیسازد که این فرقه  چگونه  با تقلید شعارهای روز و یا واردات ابزار، ادعای تجددخواهی را با خود یدک کشد؟!

سه شنبه, 20 فروردين 1398 05:26

آیا شرف الشمس ساخته و پرداخته بهائیت است؟!

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران:  هر ساله 19 فروردین تاریخی است که برای حکاکی حرز شرف شمس در نظر گرفته شده است . گرچه حرف وحدیثها در خصوص اساس اصالت این حرز بسیار است .، اما ورود برخی کانونهای تبلیغی فرقه ضاله بهائیت موجب شد توضیحاتی را در اینرابطه به آگاهی کاربران گرامی برسانیم .

سه شنبه, 20 فروردين 1398 05:25

آنچه دالگورکی به علی محمد خان باب القا کرد !!

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : پس از سيدكاظم رشتي، سيدعلي محمد با اينكه در كربلا و در حلقه ياران نزديك ملاكاظم رشتي نبود، تحت تأثير تلقينات پرنس دالگوركي بلافاصله ادعاي جانشيني او را مطرح ساخت و درست يك سال بعد، در سال 1260 قمري كه مصادف با هزارمين سال غيبت امام عصر (عج) بود، با حمايت كانونهاي متنفذ و مرموز استعماري، دعوي خويش را مطرح نمود و ضمن اينكه خود را «ركن رابع» خواند، ادعا كرد كه «باب» امام زمان (عج) است و در نشست و برخاست هاي روزانه و در ميان اطرافيان خود گفت كه «من مبشر ظهور امام زمان و باب او هستم و هركس كه به ظهور حضرت مهدي (عج) اعتقاد و ايمان دارد، بايد ابتدا با من كه «باب» و «در» او هستم بيعت كند». وي حتي حديث »انا مدينه العلم و علي بابها» را در جهت اثبات اين ادعاي خود معني و تفسير مي كرد و مي گفت، حتي حضرت رسول اكرم (ص) به حقانيت و ظهور من اشاره كرده و فرموده اند: «من شهر علم هستم و علي باب»

سه شنبه, 20 فروردين 1398 05:21

اغنام الله ، حسینعلی نوری را دیدی بهشت را دیده ای !!!

نوشته شده توسط

کوتاه و خواندنی

بهائیت در ایران : سید هادی سید وکیلی استاد دانشگاه قرآن و حدیث، در یکی از مباحث خود در یکبرنامه رادیوئی با بیان اینکه بعضا فرقه بهائیت  تلاش داشته از جایگاه و آموزه های  تصوف سوء‌استفاده کند ، در مورد جایگاه زندگی بعد ازمرگ در این فرقه بیان میکند : در تعالیم این فرقه کمتر از انگشتان یک دست به موضوع زندگی بعد از مرگ اشاره شده است.

یکشنبه, 18 فروردين 1398 06:13

نگاهی به آسیبهای اعتقادات فرقه ای به افراد

نوشته شده توسط

از کتاب " فرقه ها در میان ما " خانم مارگارت تالر سینگر  

یکشنبه, 18 فروردين 1398 05:14

پرورش «باب »درمكتب يهوديان

نوشته شده توسط

«باب» كيست؟ 

شنبه, 17 فروردين 1398 05:24

حال و روز مدعیان دروغین

نوشته شده توسط

بررسی دو مصداق

شنبه, 17 فروردين 1398 05:23

موسیقی و رقص ابزار تبلیغ بهائیت

نوشته شده توسط

پیامبرخوانده‌ی بهائیت در راستای ترویج اباحه‌گری، حکم به حلیت موسیقی داده است. این در حالیست که حتی پیامبرخوانده‌ی بهائیت هم در استفاده از موسیقی، نسبت به خروجِ از دایره‌ی ادب هشدار داده بود. اما گویا تشکیلات بهائیت هیچ چهارچوب اخلاقی را در راه تبلیغ فرقه‌ی خود رعایت نمی‌کند؛ چه آن‌که این راه‌ها، حتی مخالف با ساخته‌های پیشوایانش باشد.

پیامبرخوانده‌ی بهائیت در راستای ترویج اباحه‌گری و تکلیف گریزی، حکم به حلیت موسیقی برای پیروان خود داده است: «إنَّا حَلَلنَا لَکُم أصغَاء الأصوَات و النَغَمَات إیَّاکُم أن یُخرِجَکُم الأصغاء عَن شَأنِ الأدَبِ و الوِقاَر افرحوا بفرح اسمی الأعظم (1)؛ ما شنیدن آوازها و نغمه‌ها را حلال کردیم، ولی بپرهیزید از این که شنیدن آوازها، شما را از حدّ اَدب خارج سازد. شاد باشید به شادی نام بزرگ من».
اما گویا چون علمای اسلامی موسیقی آلوده به غنا را حرام دانسته‌اند، لذا پیامبرخوانده‌ی بهائی خواسته تا عرض اندامی نموده و اغنام خود را به
 وسیله‌ی این حکم مسرور سازد. اما در عین حال تأکید کرده که مبادا ساز و آواز، شما را از حد ادب خارج سازد. ولی به جای آن، بهائیان می‌توانند به واسطه‌ی بردن نام بهاء شاد باشند و تفریح کنند!
از این‌رو عبدالبهاء نیز تأثیر استفاده از موسیقی را در تبلیغ
 بهائیت، به بهائیان گوشزد کرده است: «هنر موسیقی، آسمانی و مؤثر است، موسیقی مائده‌ی روح و جان است، با نیروی سِحرآمیز موسیقی، روح انسان تعالی می‌یابد. موسیقی هیجان و تأثیر شدیدی در قلوب اطفال ایجاد می‌کند».(2)
اما جالب است بدانیم که بهائیان در راه اباحه‌گری، پا را از پیامبرخوانده‌ی خود نیز پیش گذاشته و امروزه، استفاده‌ی بدونمحدودیت  از ساز و آواز، یکی از شیوه‌های تبلیغ و جذب در بهائیت به شمار می‌آید. لذا علی رغم منعی که در شریعت‌های الهی در مورد موسیقی مبتذل شده، تشکیلات بهائیت با اعطای چهره‌ی دینی به آن، برای جذب افراد، در مجالس و ضیافت‌های خود از موسیقی و حتی رقص استفاده می‌کنند. تا جایی که یکی از هنرهای تأثیرگذار در تبلیغ بهائیت، رقص معرفی می‌شود و رسانه‌های بهائی با استفاده از جذابیت زن‌های رقاصه، به تبلیغ بهائیت می‌پردازد.


این در حالیست که حتی پیامبرخوانده‌ی بهائیت هم در استفاده‌ی بهائیان از موسیقی، نسبت به خروج آنان از دایره‌ی ادب (که یکی از مظاهر آن رقص است) هشدار داده بود. اما گویا تشکیلات بهائیت هیچ چهارچوب اخلاقی را در راه تبلیغ فرقه‌ی خود رعایت نمی‌کند؛ چه آن‌که این راه‌ها، حتی مخالف با ساخته‌های پیشوایانش باشد.

پی‌نوشت:
1- حسینعلی نوری، اقدس، نسخه‌ی الکترونیکی، ص 49-48، بند: 51.
2- ویلیام هاچر، دیانت بهائی، ترجمه سمندری، بی‌جا: موسسه‌ی معارف بهائی، بی‌تا، ص239.

 

صفحه2 از306

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی